Ar naudinga sportui turėti rėmėjus

Sportui naudinga turėti rėmėjus dėl daugelio priežasčių.

Visų pirma, jeigu yra rėmėjas, yra matoma žymiai didesnė nauda tiek sportininkui, tiek ir žiūrovui. Esant rėmėjui sportininkas išsprendžia daug problemų ieškant lėšų, dalyvauti kokiose nors varžybose ir pan. Sportininkas tada gali labiau susikoncentruoti į sportinę veiklą. Be to, esant rėmėjui, gali stipriai pagerėti sportininko treniravimosi sąlygos, kas šiuolaikiniam sporte yra be galo svarbu bei taip pat prisideda prie aukštesnių rezultatų pasiekimo galimybės. Sirgaliams taip pat yra didelė nauda esant rėmėjams. Sirgaliai gali stebėti savo mėgstamas varžybas už žymiai mažesnę bilietų kaina ir t.t.

Antra, sportas ryšium su parama tampa žymiai patrauklesnis, įdomesnis. Todėl firma yra visuomet patenkinta, jeigu prisideda prie sportinių renginių populiarinimo padidinimo.

Kitavertus, sporto parama gali būti iš dalies ir visiškai nenaudinga. Kai rėmėjas remia sporto renginį ar šaką, jis jaučiasi tarsi įgyjąs tam tikrų privilegijų. Firma – rėmėja pradeda tuo naudotis. Tada sportas praranda savo pagrindines idėjas, vertybes bei tampa komerciškas. Sportas pradeda tarnauti jį remiančios firmos interesams, o ne sau. Ryškiausi pavyzdžiai būtų su tabako ir alkoholio kompanijomis, kurios remia sportą. Atrodytų, jog tabako ir alkoholio gaminiai nieko neturi bendro neturi su sportu, gal netgi prieštarauja sporto idealams bei idėjoms – “Sportas – sveikata”, tačiau šių firmų parama sporte yra neišvengiama tose šalyse, kuriose šių kompanijų produkcijos reklama nėra draudžiama.

ES uždraudė tabako reklamą primenančius simbolius „Formulės-1“ komandos lenktynių metu šalyse, kurios priklauso Europos Sąjungai (ES). F-1 komandos nebegali puošti savo bolidų jas remiančių įmonių simbolika,  kuri primena tikras tabako gaminių reklamas. „Formulės-1“ komandos iki šiol tose šalyse, kuriose tabako reklama buvo uždrausta, vietoje logotipų naudojo panašius į juos simbolius. Pavyzdžiui, „McLaren“ komanda, kurią iki šiol rėmė „West“ prekių ženklas, šį užrašą keisdavo „Kimi“ vardu, parašytu tuo pačiu šriftu. Negana to, liepos 31 dieną įsigaliojo ir griežti tabako reklamos draudimo įstatymai Didžiojoje Britanijoje, kurių išaiškinimo taip pat dar laukia keletas britų komandų, remiamų tabako gamintojų. Mat, pagal vieną iš šio įstatymo interpretacijų, šios ekipos negali reklamuoti tabako gaminių net ir kitose šalyse, kur tai leistina, jei lenktynės yra transliuojamos į Didžiąją Britaniją.

Daugelis užsienyje diskutuoja, ar gali sporto parama kokiais nors būdais laužyti sporto idealus, tikslus. Tai pakankamai ginčytinas klausimas.visgi galime daryti išvadą, kad yra keletas tokių prieštaraujančių sporto idėjoms pavyzdžių:

1.      Graikijos miesto Olimpijos, kur saugoma olimpinė ugnis, meras nenorėjo duoti sutikimo, kai sužinojo, kad  Olimpiados, vykusios 1984 metais Los Andžele, Organizacinis Komitetas pardavė olimpinės ugnies estafetės maršrutą Jungtinėse Amerikos Valstijose.

2.      Rėmėjai linkę remti tik prestižinias sporto šakas, finalinius susitikimus, sportininkus, priklausančius elitui.

3.      Rėmėjai investuoja į pačius geriausius sportininkus, jog šie siektų pasaulinių rekordų. Jie įdeda nemažai pinigų į būsimus pasaulio rekordus. Taip sudarydami be galo didelius treniruočių krūvius. Taip daugelis sportininkų “neatlaiko”.

4.      Įškyla nemažai konfliktų tarp sportinių organizacijų vadovų ir pačių sportininkų dėl rėmimo sutarčių, skiriamų lėšų.

5.      Dažnai rėmėjų tarpe būna kompanijų, kurios užsiima tabako, alkoholio gaminių, o taip pat azartiniais lošimais.

Nepaisant visų sporto paramos minusų, parama yra būtina sportui. Per paramą yra pritraukiamos didesnės lėšos. Taip sporto renginys tampa žymiai patrauklesnis tiek jame sportuojančiam, dalyvaujančiam, tiek ir stebinčiam, t.y.žiūrovui. Pinga bilietų kainos, pagerėja sportininkų treniravimosi sąlygos, kas gali iššaukti aukštesnius pasiekimus. Todėl galime drąsiai teigti, jog sporto parama būtina šiuolaikinėje visuomenėje.

Sportas vis labiau tampa komerciškas, vis dažniau yra girdimas palyginimas tarp sporto ir verslo. Tačiau tai nėra blogai. Sportas tampa kaip prekė, kuri kuo gražiau “įpakuota”, paruošta, tuo labiau vartojama ir geidžiama. Šiuolaikiniame sporte “verda” dideli piningai, todėl nieko keista, kad įmonės į tai reaguoja, naudojasi tuo per paramą ar kitokius savo marketinginės strategijos būdus, taip sportas tampa ir verslo dalimi.