Apie proteiną (baltymus)

Kas yra baltymai ir kodėl jie yra svarbūs?

Baltymai yra vienas iš trijų makroelementų, skirtų palaikyti kūno energijai. Trys svarbūs makroelementai yra baltymai, riebalai ir angliavandeniai. Baltymų dėka susidaro tinkamas azoto balansas organizme. O tai yra būtina sąlyga tinkamam raumenų augimui. Be šios savybės, baltymai yra reikalingi:

  • Norint išlaikyti subalansuotą PH lygį kraujyje;
  • Raumenų audinių išsaugojimui;
  • Kaip energios šaltinis, kai nėra angliavandenių;
  • Sukurti ir palaikyti tinkamą hormonų lygį;
  • Būtinoms cheminėms reakcijoms vykti;
  • Norint, kad organizmo imuninė sistema būtų gera;
  • Tinkamai organizmo skysčių pusiausvyrai palaikyti.

Baltymai ir raumenų augimas.

Paros baltymų kiekio padidinimas padeda didinti liesą raumenų masę. Kai turite intensyvų svorio treniruočių režimą, raumenų audiniui daugiau nei įprastai reikia atsinaujinimo. Dėl šios priežasties, sunkiaatlečiai ir kultūristai vartoja daugiau baltymų.

Baltymai ir riebalų deginimas.

Baltymų maisto produktai yra termogeniniai. Papraščiau tariant, baltymams virškinti reikia daugiau energijos. Žmogaus organizmas 30 % sunkiau virškina baltymus, nei riebalus ir angliavandenius. Dėl šios priežasties, didelė baltymų dieta skatina greitesnę medžagų apykaitą ir padeda netekti riebalų. Tinkamas baltymų vartojimas taip pat yra reikalingas tinkamai mobilizuoti saugomas riebalų atsargas. Jei mityboje bus per mažai baltymų, Jūs jausitės silpnas ir pavargęs.

Kadangi nevisada galima gauti tinkamą kiekį baltymų iš maisto, reikėtų vartoti baltymų papildus (tas ypač galioja sportininkams). Baltymų papildų tipai yra milteliai, batonėliai, svorio didintojai ir maisto pakaitalai. Vienoje porcijoje paprastai būna 20-30 gramų baltymų, kuriuose taip pat netrūksta vitaminų ir mineralų.

Baltymų papildų vartojimo privalumai.

Dauguma atletų turi per dieną suvalgyti 5-8 baltymų patiekalus. Pasiruošti tiek patiekalų gali kainuoti daug laiko. Todėl gera išeitis, norint sutaupyti laiko, yra vartoti papildus. Juos yra labai patogu visur su savimi nešiotis. Taip pat Jūs pastebėsite, kad vartodami papildus sutaupysite pinigų. Tokie baltymų produktai, kaip jautiena ar lašisa yra brangūs. Kiti privalumai:

  • Baltymų papildai paprastai yra išsamesni ir labiau subalansuoti baltymų šaltiniai.
  • Jie yra pagaminti kartu su vitaminais ir mineralais, todėl tai yra įvairialypis baltyminis maistas.
  • Baltymų papildai yra mažiau jautrūs temperatūrai, jų nereikia laikyti šaldytuve, taip pat nereikia ir šildyti.

Kaip vartoti papildus?

Laikas kada reikia juos vartoti: atsikėlus ryte, prieš treniruotę, po treniruotės, tarp valgymų, prieš miegą.

Kas vartoja papildus?

  • Kultūristai. Norintiems užauginti raumenų masę, baltymų papildai yra ne patarimas, o reikalavimas.
  • Sportininkai. Jiems yra reikalingi papildomi baltymų šaltiniai bendram energijos keikiui, raumenų atsistatymui ir tam, kad būtų užtikrintas tinkamas organizmo funkcionavimas.
  • Besilaikantieji dietos. Baltymai gerina medžiagų apykaitą, greičiau degina riebalus ir apsaugoja nuo alkio jausmo.
  • Tie, kuriems sunkiai auga svoris, nes dėka jų greitos medžiagos apykaitos yra sunku pakankamai normalizuoti kūno svorį. Baltymų papildai, ypač skirti svorio didinimui, dienos metu prideda gyvybinių kalorijų, kai valgyti reikia, o prisiversti yra sunku.

Kaip namų salųgomis pasigaminti proteiną