Šios rūšies dviračiai yra labiausiai paplitę. Jais važinėja seni ir jauni, jų pilna mūsų gatvėse ir keliuose. Kitų dviračių tipų tarpe jie užima pirmą vietą. Panaši tendencija jaučiama ir užsienyje. Pavyzdžiui, Anglijoje jie sudaro 40 procentų visų išleidžiamų dviračių, Italijoje – kiek mažiau. Toks jų išplitimas visiškai suprantamas: jie gana pigūs, patogūs, atsparūs. Kuo jie pasižymi, kuo skiriasi nuo kitų dviračių?
Pirmiausia, kelionės dviračiui būdinga didelė bazė (bazė-atstumas tarp priešakinio ir užpakalinio ratų ašių). Toks jis žymiai mažiau jautrus kelio nelygumams, važiavimas juo ramesnis. Tačiau reikia žinoti, kad, didėjant bazei, dviratis darosi sunkesnis ir lyg ir nerangesnis posūkiuose, todėl bazė didinama tik iki tam tikros ribos. Kelionės dviračių padangos žymiai storesnės negu kitų, o dėl to dar mažiau jaučiami kelio nelygumai (storos padangos, aišku, geriau amortizuoja). Šios padangos ir atsparesnės bei sunkiau praduriamos – nesudaro nemalonumų kelionėje.
Kelionės dviračių balnelių paskirtis – ne tik suteikti galimybę patogiai sėdėti dviratininkui, bet ir slopinti kratymą. Todėl balneliai sudaryti iš visos įvairių spyruoklių sistemos. Dviračių užpakaliniame rate visuomet yra savistabdė Torpedo tipo įvorė, padedanti greitai stabdyti. Be šio stabdžio, daugumas dviračių turi ir antrą – rankinį, kuris stabdo pirmąjį ratą. Stabdžio rankenėlė pritaisoma prie vairo. Stabdymas ratui perduodamas lanksčiu trosu arba kietomis traukomis. Virš ratų montuojami sparneliai, kuriems dviratininkas turi būti dėkingas už tai, kad, važinėdamas lietingu oru, jis neapsitaško purvu, nuo kurio neapsaugoti sportininkai, važinėjantieji be jų. Kroviniams vežti daugumas dviračių turi bagažines. Kadangi važinėjama ne tik dieną, bet ir naktį, kelioniniuose dviračiuose yra žibintai ir generatoriai. Generatorių varo priešakinio rato padanga, sukdama prisiglaudusią prie jos generatoriaus ašelę. Be to, prie kelioninių dviračių pridedama dar keletas dalykų: įrankinė, siurblys, vaistinėlė su būtiniausiais padangų remontui reikmenimis.
Šios rūšies dviračių detalės pagamintos su didele atsparumo atsarga, todėl su visais priedais dviratis sveria apie 17 kilogramų.Moteriški kelionės dviračiai maža kuo skiriasi nuo vyriškųjų; juose yra visi tie patys elementai. Iš esmės tesiskiria tik rėmas. Viršutinis jo vamzdis yra išlenktas ir eina žemyn – sėdant ant balnelio, nereikia žergti per jį.Kad važiuojančiajam nereikėtų sėdėti per daug susilenkus, vairas stovi aukščiau. Balnelis platesnis ir trumpesnis, perdavimo santykis mažesnis. Paauglių dviračiai taip pat priklauso prie kelioninių, nes nuo dviračių suaugusiems jie skiriasi tik mažesniu rėmu, ratais ir kai kuriomis kitomis smulkmenomis. Visa kita – kaip dviračių suaugusiems. Vaikiškų dviratukų yra įvairių konstrukcijų. Jos visos kiek galint suprastintos.